Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-05-05

Koszty w podatkach dochodowych

Usługi świadczone na rzecz przedsiębiorcy

Podatek dochodowy od osób fizycznych


Koszty opracowania firmowej strony internetowej
Jestem właścicielką sklepu z odzieżą. W 2003 r. oprócz reklamy w regionalnym tygodniku postanowiłam zamieścić reklamę mojej firmy także w Internecie. Skorzystałam w związku z tym z usług informatyka, który stworzył stronę internetową i który co miesiąc będzie ją aktualizował. Czy poniesione przeze mnie wydatki mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu? Jak rozliczyć te koszty, jeśli prowadzę pełną księgowość, a zatem koszty potrącam w roku podatkowym, którego faktycznie dotyczą?
Kosztami uzyskania przychodów są - zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o p.d.o.f. - wszelkie koszty ponoszone w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem wymienionych w art. 23 tej ustawy. W art. 23 ust. 1 pkt 23 zaś mowa jest, iż za koszty uzyskania przychodu nie uznaje się kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Zgodnie ze słownikową definicją reklama jest oddziaływaniem polegającym na kształtowaniu opinii i gustów klienta, stosowanym przez producenta lub sprzedawcę. Za środki masowego przekazu uznaje się zaś przede wszystkim telewizję, radio, prasę itp. Z kolei prowadzenie reklamy w sposób publiczny oznacza, iż ma do niej dostęp nieograniczona i nieokreślona grupa osób. Reklama prowadzona w sposób publiczny nie może być zatem celowo ograniczona tylko dla pewnego kręgu osób.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00