Personel i Zarządzanie 2/2005 z 01.02.2005, str. 20
Data publikacji: 29.06.2018
Handlowiec dowartościowany (1)
Umiejętność motywowania pozafinansowego jest we współczesnych przedsiębiorstwach niezbędną cechą szefów sprzedaży. Stopień, w jakim handlowcy są zaangażowani w pracę, przekłada się wprost na ich skuteczność w zdobywaniu kontraktów. Innymi słowy - na przychody firmy. W jaki sposób przełożeni mają motywować przedstawicieli handlowych, dysponując niewielkimi środkami budżetowymi?
Andrzej Niemczyk
Jerzy Paśnik
Wiesław Grzesik
Autorzy są partnerami i trenerami w firmie szkoleniowej Training Partners. Specjalizują się w szkoleniach handlowych i dotyczących zarządzania sprzedażą.
Kontakt: sprzedaz@trenerzy.pl
Każdy szef sprzedaży chciałby mieć grupę umotywowanych przedstawicieli handlowych. Ale nie każdy może oferować swoim ludziom najwyższe płace i prowizje, najdroższe samochody służbowe i wyjazdy motywacyjne na Karaiby. Menedżerom, którzy nie mają takich możliwości, proponujemy zastosowanie w praktyce dziewięciu sposobów motywowania pozafinansowego. Takich, które - jak wynika z naszego doświadczenia jako szefów sprzedaży - sprawdzają się najlepiej. Część z nich jest tak oczywista, że po prostu zapominamy, iż możemy je wykorzystać.
