Personel i Zarządzanie 3/2005 z 01.03.2005, str. 20
Data publikacji: 28.06.2018
Handlowiec dowartościowany (2)
Szef sprzedaży może nie mieć wysokiego budżetu na pensje i premie, a jednocześnie skutecznie kierować umotywowanym zespołem handlowców. Pod warunkiem, że potrafi docenić ich wysiłek na rzecz firmy i zorganizować pracę w taki sposób, aby mieli poczucie bezpieczeństwa i możliwości podnoszenia swoich kwalifikacji. Jakie metody powinien zastosować przełożony sprzedawców, by nie dopuścić do ich wypalenia zawodowego i szybkiego popadnięcia w rutynę?
Andrzej Niemczyk
Jerzy Paśnik
Wiesław Grzesik
Autorzy są partnerami i trenerami w firmie szkoleniowej Training Partners. Specjalizują się w szkoleniach handlowych i dotyczących zarządzania sprzedażą.
Kontakt: sprzedaz@trenerzy.pl
W motywowaniu handlowców - jak wynika z naszych doświadczeń jako szefów sprzedaży - znakomicie sprawdzają się metody pozafinansowe. W pierwszej części artykułu przedstawiliśmy trzy sposoby takiego motywowania handlowców: wprowadzanie partnerstwa w zespole, umożliwianie sprzedawcom rozwoju zawodowego oraz wyznaczanie celów wspólnie z handlowcami. Poniżej prezentujemy kolejnych sześć metod.
4.
Kreujmy zdrowe współzawodnictwo
Przedstawiciele handlowi zwykle niecierpliwie czekają na rezultaty swojej pracy. Im częściej mogą być informowani o osiąganych wynikach sprzedaży, tym lepiej. W niektórych branżach efekty są widoczne natychmiast i dodają skrzydeł pracownikom lub zmuszają do refleksji i poszukiwania przyczyn niepowodzeń. Tam, gdzie nie jest to możliwe, należy dążyć do jak najczęstszego monitorowania wyników sprzedaży.
