Personel i Zarządzanie 9/2005 z 01.09.2005, str. 18
Data publikacji: 02.07.2018
Jak motywować i nagradzać kreatorów polityki kadrowej
Ocena konkretnych efektów działań haerowców, mimo użycia coraz precyzyjniejszych mierników wciąż jest nie lada problemem w polskich firmach. Zwykle skuteczność tych działań jest postrzegana przez zarządy spółek dopiero po pewnym czasie - kiedy pracownicy pracują lepiej, bo zostali odpowiednio przeszkoleni, są lojalni wobec swojego pracodawcy i nie chcą odchodzić do konkurencji. Jak zatem należy motywować ludzi, którzy podejmują ważne decyzje kadrowe, mające wpływ - w dłuższej lub krótszej perspektywie - na wyniki biznesowe organizacji, aby nie stracili inwencji w kreowaniu jej polityki personalnej?
Praktykom zarządzania personelem zadaliśmy następujące pytania:
• Na czym powinien polegać system motywacyjny w dziale personalnym przedsiębiorstwa?
• Czy pracownicy tego działu - tworząc wartość dodaną swoimi decyzjami związanymi między innymi z udaną rekrutacją, szkoleniami i rozwojem zawodowym zatrudnionych osób - powinni partycypować w nagrodach i premiach z tytułu wyników uzyskanych przez firmę?
Sondę opracował Sławomir Wach
Dobrymi motywatorami są premie i prowizje za skuteczność
