Jaka branża, taka płaca (5)
Duża odporność na stres, rozpoznanie rynku i skuteczna realizacja celów - to cechy, jakie szczególnie doceniają pracodawcy u swoich pracowników w firmach branży dóbr szybko zbywalnych (ang. fast moving consumer goods - FMCG). Konkurencja na rynku jest ogromna, a wypromowanie produktu i dotarcie do klienta, który go kupi - coraz trudniejsze. Jak płaci się ludziom, którzy potrafią to zrobić? W jaki sposób zachęcić ich do pozostania w spółce i odrzucenia oferty pracy w innych przedsiębiorstwach?
Ilona Ciężkowska
Autorka jest kierownikiem działu analiz wynagrodzeń w firmie AG TEST Human Resources.
Kontakt: ic@testhr.pl
Zarówno wyniki aktualnego, jak i poprzednich raportów płacowych AG TEST HR potwierdzają, że osoby zatrudnione w firmach FMCG otrzymują zwykle większe uposażenia od swoich kolegów zajmujących analogiczne stanowiska w przedsiębiorstwach innych gałęzi gospodarki (zobacz wykres 1). Jest tak szczególnie w przypadku prezesów zarządu, dyrektorów i kierowników. Zarobki specjalistów i pracowników szeregowych są nieco wyższe niż gdziekolwiek indziej.
