czyli pracownicze programy zdrowotne
Kondycja organizacji
Kryzys gospodarczy spowodował, że prywatne centra medyczne zapewniające opiekę medyczną dla pracowników w formie abonamentów musiały przemodelować swoją ofertę. Działanie się opłaciło, bo udało im się utrzymać dotychczasowych klientów. Natomiast dla pracowników pakiety zdrowotne to w dalszym ciągu bardzo ważny czynnik motywacyjny.
Dominika Sikora
Autorka jest redaktorem w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Kontakt:
dominika.sikora@infor.pl
Badania przeprowadzone w ubiegłym roku w ramach Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej W Trosce o Zdrowie przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami oraz Centrum Medyczne Enel-Med potwierdzają, że opieka medyczna należy do najbardziej cenionych przez pracowników elementów motywacyjnych (poza czynnikami czysto finansowymi).
Abonamenty zdrowotne, które na rodzimym rynku funkcjonują od początku lat 90., są postrzegane przez pracowników jako mocny wyróżnik sytuacji finansowej firmy. Jeżeli są one praktycznie standardem, to świadczy to o stabilnej i mocnej pozycji danego przedsiębiorstwa na rynku. Jeszcze bardziej potwierdza to, jakie pakiety są oferowane poszczególnym pracownikom. Tu gama możliwości, jaką ma pracodawca, jest bardzo szeroka. Prywatne firmy abonamentowe, nauczone wieloletnim doświadczeniem, starają się tak budować swoją ofertę, żeby praktycznie każdy pracodawca mógł z niej skorzystać. Dotyczy to zarówno bardzo małych firm (takich, które zatrudniają np. czterech, pięciu pracowników), po międzynarodowe korporacje z kilkoma tysiącami pracowników.
