Budowanie systemu premiowego w firmie Mondial Assistance - studium przypadku
Nagradzanie efektywności
Wdrożenie systemu premiowego w firmie Mondial Assistance poprzedzone zostało opracowaniem przez przedstawicieli działu HR, menedżerów oraz pracowników wszystkich jednostek organizacyjnych spójnej koncepcji kryteriów i zasad premiowania w zgodzie z kulturą organizacyjną oraz strategią biznesową organizacji. Wypracowany system premiowy funkcjonuje od czterech lat, przynosząc wymierne korzyści zarówno pracownikom, jak i firmie (np. wzrost wskaźników efektywności o 100 proc. oraz jakości o 76 proc.).
Wynagradzanie
Paweł Berłowski
Stały współpracownik "Personelu i Zarządzania"
pawel.berlowski@interia.pl
Firma Mondial Assistance przeszła drogę sukcesywnego rozwoju od małej firmy do dużego przedsiębiorstwa - lidera wśród firm serwisowo-ubezpieczeniowych. Kilka lat temu organizacja stanęła wobec nowych wyzwań, wynikających z rozwoju biznesu oraz rozbudowywania struktury zatrudnienia. Przejście od trzyosobowej firmy do organizacji zatrudniającej 200 pracowników sprawiło, że dotychczasowe sposoby komunikowania celów firmy, oceny pracy oraz finansowego i pozafinansowego motywowania pracowników przestały przynosić oczekiwane rezultaty.
