Klucz do rynkowego sukcesu
Odpowiedź na pytanie, czy powinno się budować zaangażowanie wśród pracowników, powinna być rzeczą oczywistą dla każdego menedżera. Jednak na sposób, w jaki to zaangażowanie budujemy, wpływają również takie czynniki, jak standardy w danej branży, kultura firmy, budżet, a także kreatywność oraz wyczucie menedżerów.
Mówiąc o budowaniu zaangażowania pracowników, powinniśmy myśleć o tym zagadnieniu jako o procesie długofalowym, którego celem jest skuteczne zmotywowanie pracowników, tak aby codziennie chętnie przychodzili do pracy. Kiedy pracownicy lubią to, co robią, są zaangażowani, realizują się i dobrze czują się wśród innych współpracowników, możemy pogratulować sobie dobrej polityki w tym obszarze. Żeby jednak nasz personel był zmotywowany - jego bezpośredni przełożeni powinni potrafić właściwie zarządzać, być wymagającymi, ale dobrymi menedżerami, którzy dostrzegają, w czym dana osoba jest dobra i jak powinni dbać o jej rozwój. Często odrobina empatii i proste gesty przełożonych w stosunku do pracowników sprawiają, że chcą oni lepiej wykonywać swoje obowiązki. Należy pamiętać, że żadne normy dotyczące jakości, które wprowadzimy w firmie, nie pomogą, jeśli nasi pracownicy sami nie będą wspólnie dbali o wysoką jakość wykonywanej przez siebie pracy i pilnowali siebie nawzajem w tym zakresie. Jest to działanie na rzecz wspólnego dobra, które wynika właśnie z zaangażowania.
