Struktura najwyższej jakości w firmach Leroy Merlin, Carrefour i HDS Polska
Częstym wyzwaniem dla działów HR jest wprowadzanie do struktury organizacyjnej nowych kompetencji, typów stanowisk, zadań do realizacji. W Leroy Merlin Polska było to wypracowanie i wdrożenie nowej wizji sprzedaży. W Carrefour program rozwojowy dotyczył umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem i zasobami ludzkimi. W HDS Polska cel był podobny, choć rozszerzony o szkolenia z obsługi klienta i powołanie w tym celu grupy trenerów wewnętrznych.
Przyjrzyjmy się temu, jak wdrażano te trzy projekty i jakie są ich efekty.
Doradca klienta w Leroy Merlin
Początkiem funkcjonujących już dziś w Leroy Merlin Polska rozwiązań był proces budowania wizji firmy na kolejne lata (Horyzont 2020), w którym uczestniczyli wszyscy pracownicy - ponad 6 tys. osób. W 2010 roku każda ekipa - zespoły z centrali i ze sklepów - brała udział w dwudniowych warsztatach wyjazdowych, podczas których pracownicy starali się wyobrazić sobie, jak będzie wyglądała ich misja w 2020 roku, jak będzie wyglądała ich praca, klienci, sklepy i ich otoczenie. Bardzo ważnym owocem tej wizji była zmiana nazwy stanowiska sprzedawcy z doradca handlowy na doradca klienta.
