Stąpanie po cienkim lodzie
Jak skutecznie komunikować się ze zwalnianymi pracownikami podczas likwidacji spółki?

Likwidacja, upadłość, restrukturyzacja, fuzja - to bardzo często wieloetapowe procesy zmian, podczas których zarządy muszą czujnie panować nad spójnością w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Jest to także największy sprawdzian w budowaniu relacji międzyludzkich opartych na ochronie zatrudnionych pracowników. Jak to robić sprawnie, pamiętając o wartościach, a także reputacji nie tylko organizacji, ale i jej właścicieli czy zarządów?
Każde rozstanie z pracownikiem jest trudne, ale kiedy firma musi pożegnać się prawie z 1,5 tys. ludzi, z których wielu pracuje w niej od samego początku, to możemy mówić o prawdziwym wyzwaniu i stąpaniu po cienkim lodzie. Jednak proces ten, nawet w tak trudnej sytuacji, może zakończyć się sukcesem. Trzeba jednak wiedzieć, jak go odpowiednio podzielić na etapy i być świadomym tego, że zmiana jest dynamicznym procesem, który potrzebuje stałego monitorowania i czujności. Tak właśnie było w przypadku likwidacji ogromnej sieci sprzedaży, której punkty rozsiane były w całej Polsce.
Po pierwsze,
