Bolesny upadek Jak poradzić sobie po utracie pracy na wysokim stanowisku?
Menedżerowie zarządzający, dyrektorzy, szefowie firm przez lata, a bywa że i przez dekady żyją w przeświadczeniu, iż ewentualne poszukiwanie pracy nigdy nie będzie stanowiło dla nich problemu. Częste telefony od headhunterów utwierdzają ich w przekonaniu, że umiejętności, wiedza i doświadczenie, które posiadają, są niezwykle pożądane na rynku. Niestety, gdy okazuje się, że właśnie stracili pracę, ich przekonanie szybko ulega bolesnej weryfikacji.

z artykułu dowiesz się
Dlaczego top menedżerowie nie obawiają się utraty pracy?
Co blokuje ich w poszukiwaniu nowych wyzwań zawodowych?
Od czego zaczyna się zmiana w postrzeganiu oczekiwań rynku pracy?
Kiedy dyrektor lub menedżer wysokiego szczebla nagle traci pracę, do swojej przyszłości zawodowej zazwyczaj podchodzi z optymizmem. Bardzo często stwierdza, że moment odejścia od dotychczasowego pracodawcy to właściwy czas na zresetowanie się – stąd zwykle pojawia się decyzja o rozpoczęciu długiego urlopu, przeprowadzeniu dużego remontu czy też o powrocie do dawno zaniedbanych pasji. A ponieważ utrata pracy może się pokrywać z czasem, kiedy menedżera dopada kryzys wieku średniego, sprawa zaczyna się nieco komplikować. Jeśli na skutek zwolnienia otrzymał on pokaźną odprawę, początkowo może nie patrzeć na swoją sytuację przez pryzmat utraconego źródła dochodów. Pieniądze od dawna nie stanowiły dla niego problemu, a skoro teraz pojawiła się jeszcze dodatkowa gotówka z odprawy, nie ma powodu do niepokoju. Jest przekonany, że już wkrótce na horyzoncie pojawi się nowa praca – na pewno jeszcze lepiej płatna od poprzedniej. Czy aby na pewno?
