Trudne czasy – trudne rozstania
Ostatnie kilkanaście miesięcy funkcjonowania w pandemii oraz towarzysząca firmom niepewność i ograniczenia spowodowały, że część z nich musiała podejmować decyzje o zwolnieniu pracowników. Jakie formy rozwiązania umowy o pracę wybierali pracodawcy, jak komunikowali pracownikom zwolnienia oraz jakie oferowali benefity oraz outplacementowy pakiet wsparcia? Odpowiedzi na te m.in. pytania zawiera raport przygotowany przez firmę Lee Hecht Harrison Polska.

Punktem wyjścia do raportu „Odprawa, outplacement i świadczenia dodatkowe”, była ankieta skierowana do osób, które w drugiej połowie roku 2020 i na początku 2021 otrzymały wypowiedzenie z pracy. Ostatecznie 223 respondentów reprezentujących bardzo różne branże i stanowiska odpowiedziało na serię pytań dotyczących zarówno samej sytuacji rozstania, jak też działań, jakie podjęli na rynku pracy.
Ponad 90 proc. z nich było zatrudnionych u byłego już pracodawcy na umowę o pracę na czas nieokreślony. 52 proc. stanowili eksperci i specjaliści, a 34 proc. kierownicy niższego i średniego szczebla. W grupie ankietowanych wyjątkowo słabo reprezentowani byli pracownicy produkcji, co częściowo można tłumaczyć metodą zbierania danych – ankieta online, dystrybuowana mailem i za pośrednictwem social mediów. 63 proc. ankietowanych pracowało
