Mapa doświadczeń
Ze względu na bardzo konkurencyjny rynek pracy organizacje muszą dziś zapewnić pracownikom takie środowisko i warunki, które będą dla nich na tyle satysfakcjonujące, by chcieli z dużym zaangażowaniem i motywacją pracować. Kluczem do tego jest pozytywne doświadczenie pracowników. Co warto brać pod uwagę, aby je zbudować?

Najważniejszymi interesariuszami organizacji są jej klienci oraz pracownicy, których potrzeby i oczekiwania dynamicznie się zmieniają. Klienci stają się coraz bardziej wymagający, rzadziej robią zakupy, mają coraz niższy poziom zaufania do marek. W obliczu coraz większych możliwości wyboru stają się mniej lojalni i wyżej ustawiają poprzeczkę w walce o swoje serca i portfele. Podobnie rzecz ma się z pracownikami – z jednej strony mamy do czynienia z niskim zaangażowaniem w pracę, poczuciem braku jej sensu i niską satysfakcją. Mówimy o tzw. cichej rezygnacji, zniechęceniu, które przejawia się brakiem ambicji, unikaniem brania odpowiedzialności czy nieangażowaniem się w rozwój firmy. Z drugiej strony mówimy o rosnących oczekiwaniach pracowników dotyczących rozwoju, wynagrodzeń, sposobu świadczenia pracy, ciekawych wyzwań czy atrakcyjnej, pasującej do wartości i przekonań pracowników kultury organizacyjnej.
