Propozycja dla pracowników i kandydatów
Pozyskanie utalentowanych pracowników z rynku pracy, którzy będą pasować do kultury organizacyjnej, wspólnie rozwijać firmę i zostaną w niej jak najdłużej to kwestie, które wymagają od HR-owców stworzenia EVP, które odzwierciedla rzeczywisty obraz organizacji i jest zgodne z doświadczeniami pracowników. Przykład mBanku pokazuje, że jest to możliwe.

mBank
jest pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce. W ramach Grupy mBanku oferowane są produkty i usługi finansowe dla firm i klientów indywidualnych, a także leasing, faktoring, usługi hipoteczne, private banking oraz wealth management. Obecnie Grupa mBanku zatrudnia 8,4 tys. pracowników.
W strategii Grupy mBanku na lata 2021-2025 „Od ikony mobilności do ikony możliwości” jednym z pięciu obszarów, na których organizacja szczególnie się koncentruje, są pracownicy i kultura organizacyjna. I właśnie ten obszar stał się wyznacznikiem w tworzeniu Employer Value Proposition (EVP) zarówno dla pracowników mBanku, jak i do potencjalnych kandydatów z rynku pracy.
- Nowa strategia zakłada rozwój banku, innowacyjne podejście do biznesu, lecz także podkreśla rolę ESG. Wiedzieliśmy też, że w zakresie HR będzie przed nami realizacja wielu nowych programów dla pracowników. Wypracowując EVP, naszą ambicją było mówić otwarcie, do czego dążymy jako organizacja, co już jest wdrożone, a co zamierzamy wprowadzić. Chciałyśmy mówić o tym „ludzkim głosem” - mówi Karolina Stogidis, Recruitment Project Manager w mBanku.
Dlaczego EVP?
W firmie przyjęto założenie, że EVP powinno być prawdziwe, czyli oddające dokładnie wewnętrzny obraz organizacji i angażujące autentycznych pracowników, a nie aktorów. Najpierw jednak pojawiło się pytanie, dlaczego warto tworzyć EVP i jakie są powody, dla których jest ono ważne dla mBanku.
