Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-07-22

Renta z tytułu wypadku przy pracy

Renta z tytułu wypadku przy pracy

Artykułem dotyczącym ustalania wysokości renty z tytułu niezdolności do pracy w związku z wypadkiem przy pracy kończymy cykl dotyczący obliczania wysokości świadczeń emerytalno-rentowych.

Zgodnie z art. 19 ustawy z 12 czerwca 1975 r. o świadczeniach z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U. z 1983 r. Nr 30, poz. 144 ze zm.), zwaną ustawą wypadkową, wysokość renty z tytułu niezdolności do pracy spowodowanej wypadkiem przy pracy lub chorobą zawodową ustala się na zasadach przewidzianych dla rent z tytułu niezdolności do pracy w przepisach o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Wysokość renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy w związku z wypadkiem lub chorobą zawodową nie może być niższa niż 80% podstawy jej wymiaru, a w przypadku częściowej niezdolności do pracy – nie może być niższa niż 60% podstawy jej wymiaru. Równocześnie renta ta nie może być niższa niż 120% najniższej renty z tytułu niezdolności do pracy ustalonej i podwyższonej zgodnie z przepisami ustawy emerytalnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00