Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 22/2006 z 30.05.2006, str. 22
Data publikacji: 03.07.2018
Pozapłacowe świadczenia na rzecz pracowników
Coraz więcej firm oferuje zatrudnionym pracownikom, szczególnie tym wykwalifikowanym, świadczenia pozapłacowe. Stanowią one nieodłączny element nowoczesnych systemów wynagradzania i motywowania pracowników.
Dorota Twardo
specjalista ds. kadr i płac
Biuro Usług Audytorskich i Księgowych „Lidmar”
Bonusy nie zawsze są zależne od efektów pracy danej osoby. Czasem stanowią zachętę dla kandydatów do podjęcia pracy w konkretnej firmie lub sprzyjają związaniu pracownika z firmą, a nawet bywają wyrazem prestiżu zakładu pracy lub stanowiska.
Zastosowanie systemu pozapłacowych świadczeń pozwala przedsiębiorcom skorzystać z ulg podatkowych przy jednoczesnym zaliczeniu ich do kosztów uzyskania przychodów. Dzięki takim rozwiązaniom pracodawcy mogą zaspokoić niektóre potrzeby pracowników po zdecydowanie niższych kosztach.
