Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 16/2008 z 15.04.2008 [dodatek: Serwis Prawno-Pracowniczy, str. 25]
Data publikacji: 12.04.2008
DELEGACJA A ODDELEGOWANIE
W praktyce pojawiają się liczne problemy z odróżnieniem podróży służbowej od oddelegowania. Właściwe rozróżnienie tych pojęć ma istotne konsekwencje zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika.
Ewa Drzewiecka
Bardzo często spotykane są sytuacje, gdy pracownik wykonuje pracę na rzecz pracodawcy poza miejscem pracy określonym w umowie o pracę. W przypadku gdy taka praca trwa przez dłuższy czas (w kraju lub za granicą), pojawia się wątpliwość, czy jest to podróż służbowa (delegacja) czy oddelegowanie. Przepisy prawa pracy nie definiują pojęcia „oddelegowanie”, jedynie określają, czym jest podróż służbowa. Prawidłowe rozróżnienie jest bardzo istotne ze względu na konsekwencje podatkowe.
