Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 26/2009 z 30.06.2009 [dodatek: Serwis Prawno-Pracowniczy, str. 14]
Data publikacji: 27.06.2009
POSTANOWIENIA UMOWY O PRACĘ - NIEPRAWIDŁOWE KLAUZULE (CZ. 2)
Błędne zapisy w umowie o pracę mogą spowodować poważne konsekwencje dla pracodawcy, jeżeli będzie chciał je zastosować. W niektórych przypadkach, np. w umowach o zakazie konkurencji, mogą one unieważnić całą umowę.
Monika Frączek
Do najczęstszych błędów pojawiających się w umowach o pracę należy zaliczyć nieprawidłowe ustalanie systemu czasu pracy.
Nienormowany czas pracy
Zdarza się, że w umowie o pracę zawarty jest zapis: "pracownik jest zatrudniony w nienormowanym czasie pracy" albo "czas pracy pracownika jest nienormowany".
Klauzula taka jest nieprawidłowa - wszystkie osoby zatrudnione w ramach stosunku pracy obowiązują normy czasu pracy. Podstawowe normy czasu pracy wynikają z art. 129 i nast. k.p.
