Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2010-09-30

PROCEDURA WYDAWANIA ŚWIADECTWA PRACY

W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca musi niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Jest to jeden z najważniejszych obowiązków pracodawcy.

Jakub Kaniewski

aplikant adwokacki

Świadectwo pracy jest dokumentem, który wydaje pracodawca pracownikowi w przypadku zakończenia stosunku pracy. Przekazanie świadectwa ma charakter bezwarunkowy, nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.

Wniosek pracownika nie stanowi warunku realizacji obowiązku wydania świadectwa pracy przez zakład pracy. Pracodawca powinien spełnić ten warunek bez względu na to, czy pracownik żądał wydania takiego dokumentu. Jedynie w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę z pracownikiem, z którym dotychczasowy pracodawca nawiązuje kolejną umowę o pracę bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę, pracodawca jest zobowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy tylko na jego żądanie. W takim przypadku pracownik musi zgłosić pracodawcy wniosek o wydanie świadectwa pracy najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, w którym następuje rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy.

W świadectwie pracy zamieszcza się informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia społecznego, dotyczące:

w okresu i rodzaju wykonywanej pracy,

w zajmowanego stanowiska,

 wymiaru czasu pracy pracownika w czasie trwania stosunku pracy,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00