Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2011-04-16

DYŻUR POD TELEFONEM W PRAWIE UNIJNYM I POLSKIM

Trybunał uznał, że w przypadku tzw. dyżuru pod telefonem do czasu pracy należy zaliczyć jedynie okres faktycznego świadczenia pracy, a nie okres oczekiwania na wezwanie do pracy za pośrednictwem telefonu czy innych środków komunikacji na odległości.

Agnieszka Zwolińska

Unijna regulacja czasu pracy ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa, higieny i ochrony zdrowia pracowników w miejscu pracy. Realizacja tego celu nie może być podporządkowana względom czysto ekonomicznym.

Podstawowym aktem unijnym regulującym czas pracy jest dyrektywa 2003/88/WE (zwana dalej dyrektywą). Dyrektywa ta opiera się na dwóch wzajemnie wykluczających się pojęciach - czasie pracy oraz okresie odpoczynku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00