Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 16/2011 z 19.04.2011 [dodatek: Serwis Prawno-Pracowniczy, str. 33]
Data publikacji: 16.04.2011
DYŻUR POD TELEFONEM W PRAWIE UNIJNYM I POLSKIM
Trybunał uznał, że w przypadku tzw. dyżuru pod telefonem do czasu pracy należy zaliczyć jedynie okres faktycznego świadczenia pracy, a nie okres oczekiwania na wezwanie do pracy za pośrednictwem telefonu czy innych środków komunikacji na odległości.
Agnieszka Zwolińska
Unijna regulacja czasu pracy ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa, higieny i ochrony zdrowia pracowników w miejscu pracy. Realizacja tego celu nie może być podporządkowana względom czysto ekonomicznym.
Podstawowym aktem unijnym regulującym czas pracy jest dyrektywa 2003/88/WE (zwana dalej dyrektywą). Dyrektywa ta opiera się na dwóch wzajemnie wykluczających się pojęciach - czasie pracy oraz okresie odpoczynku.
