Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-04-04

Czy pracownik, który opuszcza miejsce pracy z powodu zbyt niskiej temperatury, poniesie tego konsekwencje

Jednym z obowiązków pracodawcy jest zapewnienie pracownikom odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach pracy. Jeżeli pracodawca nie wywiąże się z tego obowiązku, pracownik ma prawo - po uprzednim poinformowaniu pracodawcy - powstrzymać się od wykonywania pracy i opuścić swoje stanowisko pracy do czasu zapewnienia mu właściwych warunków pracy.

PROBLEM

Zatrudniona w naszej firmie pracownica sekretariatu 15 lutego 2012 r. odmówiła wykonywania pracy twierdząc, że temperatura panująca w pomieszczeniu biurowym jest za niska - w tym dniu temperatura wynosiła 12C. Poinformowała nas o tym fakcie telefonicznie i udała się do domu. Jej nieobecność uniemożliwiła kurierowi dostarczenie ważnej przesyłki i spowodowała opóźnienie w realizacji zamówienia jednego z naszych klientów. Czy w związku z tą sytuacją możemy pozbawić pracownicę wynagrodzenia za czas nieświadczenia pracy oraz nałożyć na nią karę pieniężną za opuszczenie miejsca pracy?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00