Gazeta Samorządu i Administracji 11/2009 z 01.06.2009, str. 30
Data publikacji: 25.05.2009
INFORMATYZACJA - STUDIUM PRZYPADKU
Elektroniczna konsultantka pomaga w kontakcie mieszkańców z urzędem
Dostępność 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu oraz oszczędność czasu zarówno klientów, jak i urzędników to główne zalety systemu, zwanego Wirtualnym Konsultantem Usług Publicznych.
Prototyp systemu, mającego w przyszłości umożliwić interesantom załatwianie spraw urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu, jest obecnie testowany w Radlinie, na Śląsku. - Mimo że zakres jego funkcjonowania - mówi Piotr Absalon, Sekretarz radlińskiego urzędu miasta - ograniczony jest na tym etapie do niektórych spraw obsługiwanych przez Urząd Stanu Cywilnego, można już sobie wyobrazić jego dalszą rozbudowę, dzięki której będzie mógł być stosowany w różnych urzędach i instytucjach do różnych spraw.
