Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2011-10-25

Rozliczanie delegacji w przepisach wewnętrznych organizacji non profit

Czy organizacje pozarządowe mają obowiązek regulować zasady rozliczania podróży służbowych pracowników w przepisach wewnątrzzakładowych? Jak rozliczać wymiar czasu pracy podczas podróży służbowych?

Pracodawcy nienależący do państwowej lub samorządowej sfery budżetowej mają dużą swobodę w ustalaniu należności z tytułu podróży służbowych. Ograniczenie dotyczy właściwie jedynie minimalnej stawki diety. Organizacje mogą zatem w wewnętrznych przepisach dowolnie regulować zasady rozliczania pracowników z delegacji - chociaż nie mają takiego obowiązku. Jeżeli jednak z tej swobody nie korzystają, wtedy wiążące dla nich są przepisy rozporządzeń dotyczących pracowników zatrudnionych w państwowej lub samorządowej sferze budżetowej.

Przepisy wewnętrzne

Jeśli organizacja decyduje się na odmienne uregulowanie warunków wypłacania pracownikom należności z tytułu podróży służbowych, powinna umieścić stosowne zapisy w zakładowych regulacjach płacowych (np. w układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie wynagradzania).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00