Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2010-02-05

Bhp w pracy przedstawiciela handlowego

Specjalista ds. bhp w swojej pracy często spotyka się z problemami związanymi z wypadkami komunikacyjnymi osób, które prowadzą samochód podczas wykonywania obowiązków służbowych. Jedną z najbardziej narażonych na tego typu wypadki grup pracowników są przedstawiciele handlowi. Pracownicy służby bhp powinni wiedzieć, jakie działania mogą podjąć, aby wpłynąć na zmniejszenie liczby wypadków drogowych wśród przedstawicieli handlowych.

Katarzyna Grabowska-Wawrzeniecka

ekspert ds. bhp certyfikowany przez CIOP-PIB

Dariusz Walisiak

specjalista w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) wynika, że w ostatnich dwóch latach wypadki komunikacyjne stanowiły ok. 10% wypadków przy pracy. Zginęło w nich 339 osób, a ponad 25 000 zostało rannych. Kierowcy stanowią drugą - po robotnikach budowlanych - grupę poszkodowanych, wśród których większość to osoby ze stażem pracy krótszym niż rok.

Obniżenie wypadkowości, szczególnie liczby wypadków komunikacyjnych, najłatwiej można osiągnąć, wdrażając długoletni i kompleksowy program zarządzania bezpieczeństwem środkami transportu i bezpieczeństwem pracowników. Nie jest to zadanie wyłącznie dla specjalisty ds. bhp, ale może zostać przez niego zainspirowane. Program powinien być częścią systemu zarządzania całym przedsiębiorstwem i obejmować obszary: podmiotowy i przedmiotowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00