Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2017, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.314.2017.1.KC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.314.2017.1.KC

Bez względu na ilość przekazywanych przez Wnioskodawcę jednemu kontrahentowi (hurtowni lub aptece) produktów dodatkowych, których cena nabycia nie przekracza 10 zł netto - ich nieodpłatne wydanie nie podlega/nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, stosownie do art. 7 ust. 3 w związku z art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 11 sierpnia 2017 r. (data wpływu 30 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów dodatkowych jako gratisów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 sierpnia 2017 r. wpłynął ww. wniosek Strony o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów dodatkowych jako gratisów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Spółka SA (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży kosmetyków. Przedmiotem działalności Spółek jest także dystrybucja naturalnych leków i suplementów diety. Spółka połączyła się ze H. Sp. z o.o.

Biorąc pod uwagę obecną na rynku konkurencję, dążenie do pozyskania klientów i w efekcie zwiększenia sprzedaży, Spółka stara się uatrakcyjniać swoją ofertę oraz promować sprzedawane towary. W ramach działań wspierających sprzedaż, Spółka organizuje m.in. akcje promocyjne polegające na sprzedaży towarów w tzw. zestawach promocyjnych. W zestawach sprzedawanych przez Spółkę łączy się dwa lub więcej towarów w jeden zestaw i dokonuje sprzedaży takiego zestawu. Założeniem sprzedaży w zestawie jest dołączenie do produktu głównego, produktu dodatkowego (tzw. gratisu), którego jednostkowa cena zakupu lub koszt wytworzenia przez Spółkę nie przekracza 10 zł (netto).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00