Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.10.2020, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.500.2020.1.KW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.500.2020.1.KW

w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania towarów w ramach realizowanych działań promocyjno-marketingowych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 lipca 2020 r. (data wpływu 16 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania towarów w ramach realizowanych działań promocyjno-marketingowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lipca 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania towarów w ramach realizowanych działań promocyjno-marketingowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka (Wnioskodawca) zamierza prowadzić działalność polegającą na sprzedaży m.in. sprzętu wędkarskiego, różnego rodzaju przynęt i zanęt na ryby, wyposażenia biwakowego (namioty, łóżka), ubrań z brandem Spółki, a to wszystko zwane w dalszej części wniosku sprzętem wędkarskim bądź towarami. Spółka w związku z prowadzoną działalnością podejmie różnego rodzaju działania reklamowe i promocyjno-marketingowe, będące realizacją strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Prowadzone akcje reklamowe i promocyjno-marketingowe będą miały na celu zachęcenie kontrahentów i ostatecznych konsumentów do zakupu towarów ofertowanych przez Spółkę, a co za tym idzie spowodują zwiększenie obrotów z tytułu sprzedaży.

W ramach działań marketingowych, Spółka planuje podjęcie współpracy z blogerami i influencerami z kraju i zagranicy (głównie nieprowadzącymi działalności gospodarczej). Zdaniem Spółki, jednym ze skutecznych sposobów dotarcia do nowych odbiorców jest właśnie promocja towarów poprzez blogi tematyczne, które zazwyczaj skupiają określone grono potencjalnych klientów, zainteresowanych konkretną tematyką. Promowanie towarów przez blogerów, influencerów pozwala przy skutecznej kampanii na przedstawienie oferty sprzedaży, zaprezentowanie walorów towaru, zdobycie i rozpowszechnienie pozytywnych komentarzy i tym samym zdobycie nowej grupy odbiorców. Towary byłyby co prawda przekazane blogerom i influencerom nieodpłatnie, ale bloger zobowiąże się zamieścić na swoim blogu link do towaru wraz z jego opisem, recenzją i zdjęciami.

W związku z tym Wnioskodawca planuje przekazywać nieodpłatnie towary należące do Spółki, których jednostkowa cena nabycia przekracza kwotę 10,00 zł netto (pojedyncze sztuki towarów sporadycznie nie przekraczają wartości 10 zł, ale one nie są przedmiotem zapytania niniejszego wniosku). Łączna wartość przekazanego jednej osobie (jednemu blogerowi/influencerowi) towaru będzie przekraczała w roku podatkowym kwotę 100 zł i Wnioskodawca będzie prowadził ewidencję pozwalającą ustalić tożsamość tych osób.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00