Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 czerwca 2011 r., sygn. III SA/Wa 3186/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Długosz-Szyjko (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Marek Krawczak, Sędzia WSA Jerzy Płusa, Protokolant ref. staż. Dorota Gaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 czerwca 2011 r. sprawy ze skargi T. M. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] września 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz T.M. 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego
Uzasadnienie
W dniu 22 czerwca 2010 r. T. M. (dalej powoływany jako: "Skarżący") złożył do Ministra Finansów wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodów z kapitałów pieniężnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe: Skarżący, jako osoba związana ze spółkami z grupy H. (dalej również jako: "Grupa"), uczestniczy w długoterminowym Programie dla wybranych osób związanych ze spółkami z Grupy. Organizatorem Programu jest macierzysta spółka Grupy - H. Inc. (spółka akcyjna z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, dalej również jako: "H." lub "Spółka"), z którą nie łączy Skarżącego żadna formalna relacja. Jedynymi umowami jakie Skarżący zawarł ze spółkami z Grupy, są umowy o pracę z H. Sp. z o.o. (dalej również jako: "Spółka polska") oraz H. R. (dalej również jako: "Spółka rosyjska"). Program został przyjęty w drodze głosowania podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy większością głosów. Kompetencje w zakresie zarządzania i nadzorowania Programu zostały przyznane Komitetowi ds. Wynagradzania i Opcji akcyjnych, złożonemu co najmniej z dwóch dyrektorów Spółki. Zadania realizowane przez Komitet mają co do zasady, charakter administracyjny i zarządczy.
