Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 24 września 2020 r., sygn. II SA/Ol 459/20
Prawo miejscowe
Sygn. akt II SA/Ol 459//20 [pic] WYROK W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 24 września 2020 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Piotr Chybicki (spr.) Sędziowie sędzia WSA Beata Jezielska sędzia WSA Marzenna Glabas Protokolant starszy referent Małgorzata Gaida po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 września 2020 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Lidzbarku Warmińskim na uchwałę Rady Miejskiej w Ornecie z dnia 30 marca 2011 r., nr VI/36/11 w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Ornecie oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania stwierdza nieważność: § 1 ust. 3, § 2 ust. 2 i ust. 3 pkt 3, § 3 ust. 2 i 5, § 4 ust. 1 załącznika do załączonej uchwały.
Uzasadnienie
Prokurator Rejonowy w Lidzbarku Warmińskim działając na podstawie art. 8 § 1, art. 50 § 1, art. 52 § 1, art. 53 § 2a i 3 w zw. z art. 3 § 1 pkt 5, art. 54 § 1 i art. 57 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2019 r., poz. 2325, dalej: p.p.s.a.) wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie skargę na uchwałę Rady Miejskiej w Ornecie Nr VI/36/11 z dnia 30 marca 2011 r. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Ornecie oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania. Zaskarżonej uchwale zarzucił, że została wydana z rażącym naruszeniem prawa materialnego, tj. art. 9a ust. 15 w zw. art. 9a ust. 2, art. 9a ust. 6, art. 9a ust. 10, art. 9a ust. 11, art. 9a ust. 13, art. 9c ust. 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2015 r., poz. 1390, dalej zwana: "ustawą", " u.p.p.r.) oraz § 118 w zw. z § 143 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej", poprzez:
Przekroczenie upoważnienia ustawowego i wskazanie w § 2 ust. 3 pkt 3 załącznika do wymienionej uchwały, że skazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe stanowi przesłankę uzasadniającą odwołanie przez Burmistrza członka zespołu, co stanowiło przekroczenie delegacji ustawowej wynikającej z art. 9a ust. 15 ustawy.
