Zakup bonów towarowych z przeznaczeniem na promocję
Funkcjonowanie firmy w warunkach wolnej konkurencji bez odpowiednich działań marketingowych jest praktycznie niemożliwe. Wiąże się to oczywiście z poniesieniem odpowiednich wydatków. W jaki sposób traktowane są one przez przepisy podatkowe, szczegółowo omawiamy w niniejszym opracowaniu. W pierwszej części koncentrujemy się na zdefiniowaniu pojęcia marketingu, co przy braku definicji ustawowych w zakresie
Nasza firma otrzymała fakturę, w której jako nazwę usługi wskazano „pokrycie kosztów materiałów reklamowych”. Czy z faktury tej można odliczyć podatek VAT? Bardzo proszę o opisanie prawidłowego sposobu księgowania takiej faktury.
W styczniu br. w ramach promocji obniżyliśmy ceny na nasze usługi. Skorzystali z tego między innymi nasi pracownicy. Czy w przypadku gdy pracownik korzystał z naszych usług po obniżonej cenie, należy to potraktować jako świadczenie częściowo odpłatne, czyli przychód ze stosunku pracy?
Bez pisemnych zasad i regulaminu akcji promocyjnej lub imiennej ewidencji kontrahentów, którym przekazywane są towary, wartość takich dóbr nie może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodu - wyrok WSA w Białymstoku (sygn. akt I SA/Bk 236/04).
W ramach działalności ubocznej chcemy uruchomić produkcję środków chemicznych dla celów higieny osobistej i BHP (proszki, płyny itp.). Chcemy zastosować promocję produktów, np. po 0,01 zł mała partia (40 szt.). Potem chcemy sprzedawać nasze produkty po normalnej cenie, np. po 1,50 zł w ilości przykładowo 2000 szt. Rozważamy także wariant sprzedaży łączonej, tzn. sprzedaży 2000 szt. po 1,50 i 40 szt
Jak powinna wyglądać promocja gminy mająca na celu uzyskanie dodatkowych środków i sponsorów na sfinansowanie projektów gminnych?
Z dniem 1 kwietnia 2011 r. wchodzą w życie kolejne zmiany w ustawie o VAT1. Jest to następny etap procesu nowelizacji, niestety nieco spóźniony, gdyż pierwotnie zmiany te miały obowiązywać od stycznia (tak przynajmniej przewidywał pierwszy projekt), następnie od lutego, ale finalnie jest to kwiecień (oczywiście z zastrzeżeniem unormowań, które już w pierwszym projekcie były wskazywane jako obowiązujące
Organizator loterii, w której główną nagrodą jest samochód osobowy, ma prawo obniżyć podatek należny o cały VAT z faktury dokumentującej jego zakup - wyrok NSA z 28 czerwca 2011 r. (sygn. akt I FSK 1014/10).
Spółka planuje rozpoczęcie kampanii promocyjnej. W jej ramach będą m.in. przeprowadzane konkursy z nagrodami dla naszych klientów. Po rozmowie z główną księgową okazało się, że zmieniły się przepisy, na podstawie których powinniśmy odprowadzić VAT od wydanych w konkursach nagród. Czy istnieją inne możliwości prowadzenia kampanii promocyjnej, tzn. w taki sposób, aby nagrody w konkursach nie musiały
Zbliża się termin składania kwartalnych deklaracji oraz wpłat na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych. Co do zasady deklaracje za I kwartał 2012 r. należy złożyć do 25 kwietnia 2012 r. Wyjątkiem są sytuacje, gdy wpłata na fundusz nie przekracza pięciokrotnej wysokości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj. 44 zł). Podmiot zobowiązany do rozliczania wpłat na fundusze
Celem statutowym fundacji jest działalność w zakresie kultury. Fundacja chce zamówić opracowanie albumu o ludziach związanych z kulturą i miejscach z nimi związanych w regionie. Duża część albumu będzie również dotyczyła fundacji i jej roli w zachowaniu pamięci o tych ludziach i miejscach. Albumy mają być nieodpłatnie przekazywane potencjalnym darczyńcom i osobom mającym wpływ na podejmowanie decyzji
Polski prawodawca (zarówno w updop, jak i updof), określając przychód podatnika z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, zobowiązuje go do uwzględniania w tej zmiennej wartości nieodpłatnie otrzymanych świadczeń (art. 12 ust. 1 pkt 2 updop i art. 14 ust. 2 pkt 8 updof). Odpowiadamy na pytania, jakie skutki wywierają powyższe regulacje w odniesieniu do przypadków, w których podatnicy w ramach
Często się zdarza, że podatnicy sprzedają towary po niższej cenie, czyli po cenie promocyjnej. W takich przypadkach pojawia się czasem wątpliwość dotycząca skutków w VAT obniżenia ceny. Przede wszystkim podatnicy mają problem z ustaleniem podstawy opodatkowania dostaw towarów dokonywanych po promocyjnej cenie. Nie mają pewności, jakie kwoty należy wykazać w fakturze czy zaewidencjonować na kasie. Nie
Wystawiłam fakturę dla towarzystwa ubezpieczeń za promocję ubezpieczeń mieszkań przy czynszu w trakcie organizowanego przez spółdzielnię festynu. Fakturę wystawiłam ze stawką VAT 23%. Czy postąpiłam prawidłowo? Czy promocja usług ubezpieczeniowych podlega VAT? Czy zastosowałam prawidłową stawkę, skoro usługi ubezpieczeniowe są zwolnione z VAT?