Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-11-29

E-commerce zwolnił tempo po pandemii

Perspektywy rozwoju rynku e-commerce, zarówno w Polsce, jak i na świecie, są dość optymistyczne, mimo czynników wzmagających niepewność. Być może nie będziemy mieli do czynienia ze wzrostami na poziomie kilkudziesięciu procent rocznie, ale rozwój branży nie zostanie zatrzymany

Pandemia COVID-19 przyspieszyła wzrost sprzedaży elektronicznej na całym świecie. Globalny e-handel wzrósł z 15 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej w 2019 r. do 21 proc. w 2021 r. Dzisiaj jest to prawdopodobnie nawet 22 proc.

Jeszcze do niedawna prognozy Statista wskazywały, że do 2025 r. e-commerce osiągnie jedną czwartą całkowitej światowej sprzedaży detalicznej. Z kolei wartość sektora według analityków miała do 2023 r. osiągnąć rekordowy wynik ponad 6,5 bln dol. Jednak we wrześniu musieli nieco zrewidować swoje rachuby. Jak wynika z najnowszej prognozy Statista Digital Market Outlook, prawdopodobnie w 2022 r. przychody z handlu elektronicznego po raz pierwszy w historii spadną rok do roku. Zdaniem ekspertów głównymi czynnikami osłabiającymi wzrost są problemy z łańcuchami dostaw oraz galopująca inflacja.

„Szeroko oczekiwana globalna recesja czy wzrost bezrobocia stawiają przed sektorem e-commerce znaczne przeszkody do pokonania, zanim w końcu będzie mógł wrócić na właściwe tory” - czytamy w opisie prognozy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00