Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-11-29

Najnowsze technologie na usługach e-commerce

Wykorzystanie rozwiązań z obszaru sztucznej inteligencji czy rozszerzonej rzeczywistości to dziś dla wielu firm standard, choć nadal technologie te są wdrażane punktowo – w zależności od potrzeb. Nie ma wątpliwości, że tego typu innowacje są przyszłością e-commerce. Czas pokaże, jak zostaną przyjęte przez klientów

Rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji (AI) mają bardzo szerokie spektrum zastosowania w e-commerce. To choćby proste chatboty pozwalające firmom na nawiązywanie kontaktu z klientami, przesyłanie ofert, odbieranie ich pytań, konwersacje na temat sprzedawanych produktów. Zazwyczaj są to nieskomplikowane programy, mające na celu zapoznawanie klienta z ofertą i przekierowywanie na infolinię czy do oddziałów.

Dużo bardziej zaawansowane i rozwijane są boty głosowe, czyli wirtualni asystenci. Często są to programy zintegrowane z asortymentem. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji, technologiom deep learning oraz wykorzystaniu przetwarzania języka naturalnego rozmowa z asystentem głosowym może przebiegać bardzo sprawnie. Nie powoduje to u klientów poczucia braku zaopiekowania ze strony firmy. Takie rozwiązania, o ile będą rozwijane i usprawniane, mogą stać się jednym z podstawowych narzędzi kontaktu platformy e-commerce z użytkownikami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00