Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-12-20

edukacja

Koncern od whisky oduczy picia?

Z badań CBOS wynika, że alkohol to najbardziej rozpowszechniona substancja psychoaktywna wśród uczniów, po którą sięgano częściej niż po papierosy czy narkotykiZ badań CBOS wynika, że alkohol to najbardziej rozpowszechniona substancja psychoaktywna wśród uczniów, po którą sięgano częściej niż po papierosy czy narkotyki

Ministerstwo Edukacji ma plan, jak przeciwdziałać sięganiu po procenty wśród uczniów. Zastrzeżenia budzi jednak to, kto za nim stoi

Jak pokazują wyniki ESPAD (Europejski Program Badań Ankietowych w Szkołach), na które powołuje się MEiN, gdy tłumaczy zasadność profilaktyki, 80 proc. 15–16-letnich uczniów oraz 92,8 proc. w wieku 17–18 lat przynajmniej raz w życiu piło alkohol. Celem inicjatywy „Smashed” jest, jak słyszymy, wychowywanie i podpowiadanie młodym ludziom właściwych wyborów. Resort objął nad nią patronat. Wątpliwości ekspertów budzi jednak to, że partnerem jest w nim firma Diageo, międzynarodowy koncern alkoholowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00