Krajowy System e-Faktur – jak przygotować swoją firmę
Przepisy wprowadzające Krajowy System e-Faktur (KSeF) – czyli ustawa z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (dalej: ustawa o KSeF) – zostały już opublikowane w Dzienniku Ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 1598). To oznacza, że od 1 lipca 2024 r. zasadniczo wszystkie faktury B2B powinny być wystawiane i otrzymywane za pośrednictwem ogólnopolskiego programu informatycznego – KSeF.
Sam proces wdrożenia KSeF w firmach wymaga wielu zmian w systemach operacyjnych, księgowych i informatycznych i jest bardzo czasochłonny, dlatego już teraz warto zapoznać się z założeniami systemu. Tylko właściwe i odpowiednio wczesne zaplanowanie procesu implementacji faktur ustrukturyzowanych pozwoli na prawidłowe przygotowanie przedsiębiorstwa do zmian.
Jak w praktyce będzie wyglądał proces wysyłki i odbioru faktur ustrukturyzowanych? Na co trzeba się przygotować i na co zwrócić szczególną uwagę? Na liczne pytania dotyczące przygotowania do wdrożenia systemu KSeF odpowiadają eksperci podatkowi, którzy na Platformie Wiedzy MDDP prowadzą szkolenie online „Krajowy System e-Faktur – jak przygotować swoją firmę?”.
O co pytają na szkoleniach
Zagraniczni kontrahenci
problem Czy KSeF będzie stosowany do wystawiania faktur dla zagranicznych podatników?
odpowiedź Tak, ogólnie rzecz biorąc, wszystkie faktury w relacjach B2B, wystawiane przez podatników podlegających obowiązkowi korzystania z KSeF, powinny być wystawiane przy użyciu tego systemu. Dotyczy to również sprzedaży dla kontrahentów zagranicznych. Jednakże – z uwagi na to, że kontrahenci zagraniczni nie będą mieli dostępu do KSeF – fakturę w formie ustrukturyzowanej podatnicy będą musieli dostarczyć nabywcy w inny sposób, np. wysyłając jej wizualizację w pliku PDF. Ponadto w przypadku użycia faktury poza KSeF podatnik będzie musiał umieścić na niej kod QR, który pozwoli na odszukanie jej w systemie KSeF.





