Czy przy sprzedaży internetowej można nie wydać paragonów fiskalnych
Spółka (podatnik VAT czynny) prowadzi m.in. sprzedaż detaliczną towarów w sklepie internetowym na rzecz konsumentów, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (sprzedaż internetowa B2C). Każdą taką transakcję spółka ewidencjonuje za pomocą kasy rejestrującej online. W rezultacie każda sprzedaż jest potwierdzana paragonem fiskalnym, który jest zarówno drukowany, jak i automatycznie zapisywany w pamięci chronionej kasy rejestrującej. Co więcej, wartość sprzedaży i wartość VAT wykazane na paragonie fiskalnym są uwzględnione we właściwych raportach fiskalnych, które są przechowywane w formie elektronicznej. Na żądanie klienta spółka wystawia fakturę w formie elektronicznej, która – po wyrażeniu przez klienta zgody na otrzymanie jej drogą elektroniczną – jest mu dostarczana uzgodnionymi przez strony środkami komunikacji elektronicznej. Pojedyncza faktura może się odnosić do kilku transakcji odrębnie zaewidencjonowanych na kasie rejestrującej i udokumentowanych odrębnymi paragonami fiskalnymi. Spółka jest w stanie powiązać daną fakturę z paragonem fiskalnym, dokumentującym sprzedaż internetową B2C, do którego dana faktura została wystawiona. Wewnętrzne procedury spółki w zakresie archiwizacji dokumentów dotyczących sprzedaży internetowej B2C zapewniają ich przechowywanie przez okres wymagany przepisami prawa, tj. do momentu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego. W tym celu faktury dotyczące sprzedaży internetowej B2C są przechowywane w formie elektronicznej. Z kolei kopie paragonów fiskalnych są zapisywane w pamięci chronionej kasy rejestrującej i w ten sposób również są przechowywane w formie elektronicznej. Czy spółka nie ma obowiązku wydawania klientom paragonów fiskalnych dokumentujących sprzedaż internetową B2C, pod warunkiem że żądają oni wystawienia faktury i wyrażają zgodę na otrzymanie jej drogą elektroniczną?





