Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2023-05-18

analiza

Trzeba informować o polityce szkoleniowej – czyli o czym?

W nowych przepisach kodeksu pracy, a konkretnie w art. 26 par. 3 lit. k, przewidziano, że pracodawca ma obowiązek poinformować pracownika o „prawie pracownika do szkoleń, jeżeli pracodawca je zapewnia, w szczególności o ogólnych zasadach polityki szkoleniowej pracodawcy”. Z przepisów nie wynika, czym ta polityka szkoleniowa jest.

W moim przekonaniu zacytowane zdanie z kodeksu jest nie tylko niezrozumiałe, lecz także logicznie błędne. Niezrozumiałe dlatego, że – jak czytamy – pracodawca nie ma obowiązku informować pracownika o treści polityki szkoleniowej, ale o jej „ogólnych zasadach”. Co prawda słowo „zasada” ma liczne znaczenia, ale najczęściej jednak przez zasady rozumiemy normy ogólne. Tym samym zwrot „ogólne zasady” oznacza, że pracodawca ma obowiązek poinformować „ogólnie o ogólnych normach”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00