Ja nie mam pewności, ty nie masz pewności, rozwijajmy zatem biznes

W warunkach niepewności trudniej zawierać wieloletnie umowy biznesowe. Jednak wkalkulowane ryzyko uwzględnia pogłębioną analizę trendów, rozsądnie oddzielając przejściowy chaos w gospodarce światowej od realnych zagrożeń. Niepewności w biznesie było poświęcone specjalne spotkanie podczas Europejskiego Kongresu Finansowego, którego gospodarzem był Dziennik Gazeta Prawna
O biznesie w trudnych czasach rozmawiał z ekspertami Marek Tejchman, zastępca redaktora naczelnego DGP. Spotkanie, które odbyło się w formule swobodnej wieczornej dyskusji w Vinoteque, było okazją do dyskusji – i do networkingu.
– Badania dowodzą, że ludzie mają pewnego rodzaju awersję nie tylko do ryzyka, czyli nie lubią sytuacji, w której może się zdarzyć A albo B, lecz także mają awersję do sytuacji, gdy nie wiemy, jaki jest rozkład prawdopodobieństw. Czyli z jaką szansą zdarzy się A, a z jaką B – zdefiniował na początku dyskusji dr Piotr Żoch, ekonomista z ośrodka badawczego GRAPE.



