transport
Kolejarze chcą skończyć z przesiadkowymi torami przeszkód
Perony i dworce będą lepiej projektowane. Dotychczas miliony szły na rozwiązania niewygodne dla podróżnych

W czasie naszego członkostwa w UE spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wydała na inwestycje ok. 120 mld zł. Nie zawsze sensownie. Przykładem mogą być nietrafione przystanki kolejowe, które powstały w ramach wymyślonego przez poprzedni rząd tzw. Programu Przystankowego. Za 3 mln zł powstał m.in. przystanek Boguszów-Gorce Dzikowiec na Dolnym Śląsku. Umiejscowiony w lesie, z dala od zabudowań. Nikt z niego nie korzysta, bo jedynie sporadycznie – w wybrane letnie dni – kursują tędy pociągi do Czech. Władze gminy Boguszów-Gorce argumentowały, że przystanek przydałby się jako dojazd do pobliskiego ośrodka narciarskiego. Tyle że do niego nie docierały nawet autobusy. Spółka PKP PLK bez żadnej weryfikacji zgodziła się na tę inwestycję.



