prezentacja: oees ’25
Zrozumieć prawdziwą wartość technologii
Jeszcze niedawno rozwój technologii utożsamiano głównie z efektywnością i zyskiem. Dziś jest to wartość, nie tyle ekonomiczna, co społeczna i środowiskowa. Ta obserwowana zmiana nie dotyczy tak bardzo technologii samej w sobie, ale oczekiwania, które rynek w niej pokłada. Odpowiedzialne przedsiębiorstwo nie pyta więc, czy wdrażać innowacje, ale po co to robić.
Technologia jako narzędzie
Świadomie wykorzystywana w biznesie technologia staje się narzędziem odkrywania i spełniania prawdziwych potrzeb klientów. Jak opowiada Małgorzata Bochenek, Country Business Development & Transformation Manager w IKEA Retail Polska technologia wspiera firmę w realizacji jej misji. Naszą ambicją jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi – mówi Bochenek i dodaje, że wartość, którą wnosimy, to nie tylko dostępne cenowo, trwałe i funkcjonalne produkty, ale też pozytywny wpływ na ludzi, społeczności i planetę. Technologia służy nam na każdym etapie – od analizy danych i prognozowania popytu, przez automatyzację procesów logistycznych, po cyfrowe narzędzia planowania wnętrz. W podobny sposób o roli technologii w filozofii biznesu wypowiada się Marcin Kosiński, Dyrektor Pionu Rozwoju PKO Bank Polski. Technologia ma służyć temu, by klient czuł się rozumiany, obsługiwany w odpowiednim kontekście i przede wszystkim bezpiecznie – relacjonuje Kosiński. Tłumaczy też, że wartość, którą tworzy bank, to nie tylko nowoczesne produkty i usługi finansowe, ale przede wszystkim zaufanie, bezpieczeństwo i dostępność. Cyfryzacja pozwala nam być bliżej klientów, niezależnie od miejsca, czasu czy wieku i wspierać ich w codziennych decyzjach. I chociaż mówimy o technologii, to nie zapominamy o tym, że w centrum uwagi jest klient. Bank powinien mieć zdolność wejścia z nim w głęboki dialog.




