Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-09-04

Reprezentacja i reklama w podatkach

Reprezentacja i reklama a podatek od towarów i usług (VAT)

Obowiązek podatkowy

W myśl art. 23 ust. 1 pkt 43 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie uważa się za koszty uzyskania przychodu podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania przychodów podatek należny w przypadku przekazania lub zużycia przez podatnika towarów i świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy.

Jeżeli podatnik decyduje się przekazać towar na potrzeby reprezentacji i reklamy, zobowiązany jest wówczas uiścić należny podatek VAT od tej czynności. Opodatkowanie tej czynności powinno być potwierdzone fakturą wewnętrzną w celu obliczenia podatku należnego i uwzględnienia go przy ustalaniu zobowiązania podatkowego (zgodnie z art. 32 ust. 4 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym – Dz.U. nr 11, poz. 50 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2001 r. nr 63, poz. 639). Świadczenie bowiem usług oraz przekazanie lub zużycie towarów na potrzeby reprezentacji albo reklamy to czynności, które objęte są podatkiem od towarów i usług zgodnie z art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy o VAT. Czynność przekazania zakupionego towaru na potrzeby reprezentacji i reklamy została w tej ustawie zrównana z innymi opodatkowanymi czynnościami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00