Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2014-11-14

Sponsoring - podatki, księgi rachunkowe, interpretacje urzędowe, orzecznictwo

Kodeks cywilny nie reguluje umowy sponsoringu. Jest to więc tzw. umowa nienazwana. Sponsoring określany jest jako świadczenie wykonywane przez sponsora, najczęściej będącego podmiotem gospodarczym, na rzecz innego podmiotu (sponsorowanego). W zamian sponsorowany jest zobowiązany do reklamowania, promowania sponsora lub jego produktów (odpowiednio towarów lub usług), informowania o samym sponsoringu i sponsorze.

Umowa sponsoringu jest często wykorzystywana w celu pozyskania środków na działalność przez podmioty nieprowadzące działalności gospodarczej. Najczęściej są to fundacje, stowarzyszenia, kluby sportowe.

W "Poradniku" kompleksowo omawiamy praktyczne aspekty związane z umową sponsoringu. Z opracowania dowiedzą się Państwo, czym różni się umowa sponsoringu od umowy darowizny. Przedstawiamy także kwestie podatkowe, obejmujące zarówno podatek od towarów i usług, jak i podatek dochodowy (od osób prawnych i osób fizycznych). Oczywiście, nie zabraknie też informacji o tym, jak należy ewidencjonować operacje gospodarcze, związane z realizacją umowy sponsoringu, w księgach rachunkowych sponsora i sponsorowanego.

Szczególnie przydatnym narzędziem jest zbiór interpretacji urzędowych oraz orzeczeń sądowych, których przedmiotem są podatkowe aspekty sponsoringu. Z pewnością ułatwi on Państwu rozwiązywanie problemów wynikających z praktycznego stosowania umów sponsoringu.

Zapraszamy do lektury!

Sponsoring w podatkach i księgach rachunkowych

Na rynku funkcjonuje wiele podmiotów, które z założenia tworzone są w innych celach niż wykonywanie działalności gospodarczej. Są to m.in. kluby sportowe, fundacje, stowarzyszenia. Środki na swoją działalność pozyskują one m.in. od sponsorów. W tym celu zawierają umowy tzw. sponsoringu.

Sponsoring jest umową, która - pomimo swojej popularności - cały czas nie została uregulowana w przepisach prawa cywilnego, czyli mieści się w grupie tzw. umów nienazwanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00