Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-10-30

Zatrudnienie pracownika niepełnosprawnego

Chciałbym zatrudnić w swojej firmie osobę legitymującą się umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Jakie wymogi w związku z tym powinienem spełniać? O czym pamiętać zatrudniając niepełnosprawnego? - pyta Czytelnik z Kielc.

Pracodawca, zatrudniając niepełnosprawnego, powinien przede wszystkim pamiętać o dostosowaniu stanowiska pracy do potrzeb takiej osoby.

Generalnie do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności zalicza się osobę z naruszoną sprawnością organizmu, niezdolną do pracy albo zdolną do pracy jedynie w warunkach pracy chronionej lub wymagającą czasowej albo częściowej pomocy innych osób w celu pełnienia ról społecznych. Jednak ustawodawca dopuszcza zatrudnienie takiej osoby u pracodawcy niezapewniającego warunków pracy chronionej pod warunkiem uzyskania przez tego pracodawcę pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy o przystosowaniu przez pracodawcę stanowiska pracy do potrzeb osoby niepełnosprawnej. Wynika to z art. 4 ust. 5 ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU nr 123, poz. 776 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00