Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 01-05-2024
Porada aktualna na dzień 01-05-2024
Data publikacji: 2022-02-22

Jak ustalać staż pracy wymagany przy zatrudnieniu na kierowniczym stanowisku urzędniczym

PROBLEM

W warunkach wskazywanych w ogłaszanych naborach na wolne stanowiska urzędnicze wymagany jest m.in. minimalny staż pracy. Czy staż ten oznacza zatrudnienie tylko na umowę o pracę? Czy za staż można uznać także pracę w czasie stażu absolwenckiego, wykonywanie działalności gospodarczej czy pracę na dzieło lub zlecenie? - pyta Czytelniczka z Katowic.

RADA

Warunkiem zatrudnienia w urzędzie gminy na kierowniczym stanowisku urzędniczym jest posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku. Do stażu pracy zalicza się te okresy, w czasie których osoba pozostawała w stosunku pracy, a więc świadczyła pracę np. na podstawie umowy o pracę czy powołania. Nie uwzględnia się natomiast okresu zatrudnienia na podstawie umowy cywilnoprawnej, tj. umowy zlecenia czy o dzieło.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00