Monitor Księgowego 11/2004 z 01.06.2004, str. 71
Data publikacji: 29.05.2004
Jak rozliczać w czasie wydatki reklamowe
Planuję obecnie przeprowadzenie kampanii reklamowej wytwarzanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej produktów (gadżetów świątecznych) na grudzień 2004 r., przy czym sprzedaż materiałów prowadzona będzie również w styczniu 2005 r. Jak prawidłowo rozliczyć koszty reklamy jako koszty uzyskania przychodu?
W przypadku kosztów poniesionych na reklamę i promocję nie jest możliwe ustalenie, czy wydatki te są związane ze ściśle zidentyfikowanym przychodem. Prawidłowe jest zatem stanowisko, iż wydatki związane z reklamą produktów, jako poniesione w celu uzyskania przychodu w ogólności, nie przychodu konkretnego, spełniają przesłanki określone w art. 22 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (updof) i mogą zostać zaliczone w koszty uzyskania przychodu w roku ich faktycznego poniesienia.
