comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-12-16
Czy forfaiting jest pomocnym instrumentem w obrocie międzynarodowym
Polska akcesja do Unii Europejskiej wpłynie niewątpliwie na wzrost kontaktów handlowych zawieranych przez polskie firmy z podmiotami z innych państw Wspólnoty. Zwiększy się tym samym skala działania firm i coraz częściej mogą zdarzać się sytuacje, iż z uwagi na trudności płatnicze korzystne będzie szybkie uzyskanie zapłaty z tytułu zrealizowanej dostawy poprzez sprzedaż wierzytelności w formie forfaitingu.
Forfaiting jest szczególną formą sprzedaży średnio- i długoterminowych wierzytelności, której towarzyszy definitywne przeniesienie ryzyka niewypłacalności dłużnika. Przedmiotem konkretnej umowy forfaitingowej mogą być tylko pojedyncze wierzytelności pieniężne, co równocześnie oznacza, że umową forfaitingową nie można objąć wszystkich wierzytelności przedsiębiorstwa ani także określonej ich części.
Pozostało 80% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu