Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-12-16

Czy forfaiting jest pomocnym instrumentem w obrocie międzynarodowym

Polska akcesja do Unii Europejskiej wpłynie niewątpliwie na wzrost kontaktów handlowych zawieranych przez polskie firmy z podmiotami z innych państw Wspólnoty. Zwiększy się tym samym skala działania firm i coraz częściej mogą zdarzać się sytuacje, iż z uwagi na trudności płatnicze korzystne będzie szybkie uzyskanie zapłaty z tytułu zrealizowanej dostawy poprzez sprzedaż wierzytelności w formie forfaitingu.

Forfaiting jest szczególną formą sprzedaży średnio- i długoterminowych wierzytelności, której towarzyszy definitywne przeniesienie ryzyka niewypłacalności dłużnika. Przedmiotem konkretnej umowy forfaitingowej mogą być tylko pojedyncze wierzytelności pieniężne, co równocześnie oznacza, że umową forfaitingową nie można objąć wszystkich wierzytelności przedsiębiorstwa ani także określonej ich części.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00