comment
Porada
Data publikacji: 2004-12-16
Kiedy można zaliczyć do kosztów opłatę roczną związaną z trwałym zarządem
Użytkujemy zamek oddany nam w trwały zarząd. Z tego tytułu uiszczamy opłatę roczną, której termin jest z góry ustalony na koniec I kwartału. Na nasz wniosek opłata jest przesuwana o kilka miesięcy. My płacimy w ratach w różnych wysokościach, pilnując tylko, żeby nie przekroczyć terminu. W jaki sposób zaliczyć to w koszty podatkowe? Czy w momencie uiszczenia kolejnej raty, czy poprzez rozliczenia międzyokresowe co miesiąc 1/12 całej opłaty?
Opłatę tę mogą Państwo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w dowolnie wybranym przez siebie momencie (w ramach danego roku podatkowego), rozpoczynając od miesiąca, w którym wysokość opłaty została na dany rok ustalona.
Pozostało 80% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także