Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-12-05

3. Jakie składki należy opłacać, gdy pracownik pracuje na rzecz jednego pracodawcy w ramach umowy o pracę i prowadzonej działalności gospodarczej

Zatrudniam pracowników na umowę o pracę. Jednocześnie od niektórych będę otrzymywał faktury VAT/rachunki, ponieważ nawiązałem z nimi także współpracę jako z podmiotami gospodarczymi. Tak więc z pracownikiem będę miał jednocześnie umowę o pracę i będę otrzymywał fakturę VAT lub rachunek. Czy taka sytuacja nie będzie potraktowana przez ZUS w całości jako umowa o pracę, a zatem nie będę musiał zapłacić składek na ubezpieczenia społeczne od całości, tak jak w przypadku zbiegu umowy o pracę i umowy zlecenia u jednego pracodawcy?

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00