Monitor Księgowego 23/2006 z 05.12.2006, str. 81
Data publikacji: 02.12.2006
3. Jak rozliczyć koszty niewykupionego z leasingu samochodu, używanego nadal w działalności
Prowadzę pkpir i jestem podatnikiem VAT. W 2000 r. zawarłam umowę leasingu operacyjnego na samochód osobowy. Umowa leasingu się skończyła, a ja do tej pory nie wykupiłam samochodu. Sprawa z firmą leasingową jest sporna i toczy się w sądzie. Leasingodawca jest w upadłości. Cały czas używam samochodu w mojej firmie. Musiałam kupić do niego silnik i inne drobne części. Czy dobrze zrobiłam, odliczając w całości VAT z faktury? W podatku dochodowym zaliczyłam ją jednorazowo w koszty. Zastanawiam się, czy nie powinnam tego amortyzować, ale samochód nie jest przecież moją własnością, więc chyba nie mogę, prawda? Zaznaczam, że nadal zamierzam używać samochodu w mojej działalności.
PROBLEM

