Monitor Księgowego 1/2012 z 01.01.2012, str. 66
Data publikacji: 29.12.2011
Kiedy odpisywanie materiałów i towarów bezpośrednio w koszty jest dopuszczalne i jak to wpływa na ustalanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
Prowadzę działalność produkcyjną (produkcja ciasta). Od 2012 r. będę prowadził księgi handlowe. Rozważam pominięcie w księgach rachunkowych ewidencji magazynowej materiałów. W zamian za to materiały byłyby odpisywane w koszty w momencie zakupu, a następnie, nie później niż na dzień bilansowy, inwentaryzowane i wyceniane oraz dokonywana byłaby korekta kosztów o wartość ustalonego stanu.
PROBLEM
1. Czy takie rozwiązanie z punktu widzenia ustawy o rachunkowości jest prawidłowe?
2. Jakie skutki w ustalaniu zaliczek miesięcznych na podatek dochodowy od osób fizycznych spowoduje przyjęcie takiego sposobu ewidencji materiałów?




