Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2016-11-23

Jakie wydatki można ewidencjonować w pkpir w okresie zawieszenia działalności

PROBLEM

W styczniu 2017 r. zamierzam zawiesić działalność gospodarczą. Czy mogę nadal amortyzować środki trwałe? Co z kosztami, jakie będę ponosił w tym okresie, np. ratami za leasing samochodu ciężarowego wynikającymi z umowy zawartej w maju 2016 r.? Czy mam te koszty wpisywać do pkpir?

RADA

W okresie zawieszenia działalności gospodarczej nie będzie Pan mógł amortyzować posiadanych środków trwałych. W pkpir będzie Pan natomiast ewidencjonował wydatki wynikające z umów długoterminowych zawartych przed zawieszeniem działalności, m.in. takie jak raty za leasing samochodu ciężarowego, o których mowa w pytaniu. Szczegóły - w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00