Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-03-01

Czy za zwolnienie z pracy spowodowane wprowadzeniem zakazu handlu przysługuje odprawa

PROBLEM

Z uwagi na regulacje zakazujące handlu w niedziele, jako spółka zatrudniająca w ramach stosunku pracy ponad 40 osób, będziemy musieli zwolnić 3 pracowników zajmujących stanowiska sprzedawców. Czy taka sytuacja będzie wymagała wypłacenia im odpraw pieniężnych, o których mowa w ustawie o zwolnieniach grupowych, skoro powodem rozstania się z podwładnymi jest konieczność reorganizacji pracy i dostosowania się do zmian wynikających z nowych przepisów? Jeśli tak, to czy do podstawy odpraw powinniśmy wliczyć zmienne, miesięczne premie regulaminowe, które w wyniku kłopotów finansowych od 6 miesięcy nie były wypłacane, mimo że znana była ich należna wysokość?

RADA

Konieczność dostosowania przez pracodawcę swojej działalności i organizacji pracy do zmian ustawowych i związana z tym redukcja etatów ze względu na mniejsze zapotrzebowanie na pracę to z całą pewnością przyczyny niedotyczące pracowników. A zatem w opisanych okolicznościach przysługują pracownikom odprawy pieniężne. Nie ma podstaw natury prawnej do uwzględnienia przy ich kalkulowaniu niewypłaconych zmiennych składników pensji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00